Skip to content ↓

Konto biblioteczne

Zasady korzystania z konta bibliotecznego

Do konta bibliotecznego zalogujesz się przez Katalog online Bibliotek AGH.

Login (opcjonalnie): 

  • numer legitymacji (numer znajdujący się pod kodem kreskowym),
  • numer karty bibliotecznej (numer znajdujący się pod kodem kreskowym),

Hasło:

  • pierwsze hasło to Twój numer PESEL (jeśli nie posiadasz numeru PESEL — numer dokumentu okazanego podczas zapisu),
  • hasło możesz zmienić po zalogowaniu się przez Katalog online Bibliotek AGH — wybierz zakładkę "Moje konto", a następnie "Dane czytelnika".

W przypadku utraty hasła:

Jeśli napotkasz trudności, zgłoś się do Wypożyczalni, zadzwoń pod numer +48 12 617 32 12, +48 12 617 32 11 lub napisz: udo@bg.agh.edu.pl.

Po zalogowaniu się w Katalogu online Bibliotek AGH w zakładce "Moje konto" sprawdzisz:

  • w zakładce "Zamówienia"  - aktualną listę zamówień oraz ich statusy realizacji,
  • w zakładce "Wypożyczone"- listę aktualnie wypożyczonych książek, tutaj dokonasz też prolongaty, czyli przedłużenia terminów wypożyczeń,
  • w zakładce "Opłaty czytelnika" - ewentualne naliczone opłaty za przetrzymanie zbiorów,
  • w zakładce "Historia wypożyczeń" - listę obejmującą twoje wypożyczenia z ostatniego roku,
  • w zakładce "Dane czytelnika" - poprawność swoich danych teleadresowych, tutaj zmienisz również hasło i adres e-mail, na który będziesz otrzymywać powiadomienia.

Sprawdź również swoje limity wypożyczeń i prolongat.

Konto jest ważne przez określony czas dla każdej z grup użytkowników. Sprawdź termin ważności oraz zasady przedłużenia ważności konta bibliotecznego

Jeśli masz pytania, zgłoś się do Wypożyczalni, zadzwoń pod numer +48 12 617 32 12, +48 12 617 32 11 lub napisz: udo@bg.agh.edu.pl.

Twoje konto biblioteczne zostanie zablokowane, jeśli:

  • przetrzymasz książki,
  • nie uregulujesz opłat za nieterminowy zwrot książek,
  • upłynie termin ważności Twojego konta bibliotecznego,
  • zostaniesz skreślony z listy studentów,
  • wygaśnie stosunek pracy.

Blokada konta uniemożliwia zamawianie i wypożyczanie książek, przedłużenie terminu ich zwrotu oraz korzystanie z e-zasobów.

Aby odblokować konto, zwróć przetrzymane książki oraz ureguluj opłaty. Sprawdź cennik.

Nieotrzymanie monitu e-mail nie stanowi podstawy do anulowania opłaty za nieterminowy zwrot książki. Zgodnie z Regulaminem masz obowiązek kontrolować stan swojego konta bibliotecznego po każdej operacji.

Za przetrzymanie książek oraz usługi biblioteczne (np. wydruki komputerowe) zapłacisz w Kasie w holu Biblioteki (poniedziałek-piątek 8.00-18.00). Od poniedziałku do piątku w godz. 18.00-19.45 oraz w soboty opłaty przyjmujemy w Wypożyczalni w holu głównym na parterze.
Na miejscu zapłacisz kartą płatniczą, BLIK-iem lub gotówką.
 
Możesz zapłacić również przelewem bankowym.
Skontaktuj się e-mailowo z Oddziałem Udostępniania Zbiorów (udo@bg.agh.edu.pl), aby uzyskać informację o wysokości opłaty. Opłaty za przetrzymane książki możesz uregulować tylko po wcześniejszym zwrocie książek. Jeśli nie zwróciłeś książek, opłata rośnie każdego dnia o 0,20 zł za każdą książkę do momentu jej zwrócenia.

Przelew na konto: 96 1240 4722 1111 0000 4858 2922 (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie).
Tytuł przelewu: Biblioteka Główna – za niezwrócone w terminie książki – imię i nazwisko.
W przypadku płatności przelewem prześlij niezwłocznie potwierdzenia wpłaty na adres oplaty@bg.agh.edu.pl. Po otrzymaniu potwierdzenia informacja o kwocie zadłużenia zostanie usunięta z Twojego konta bibliotecznego. Otrzymasz od nas potwierdzenie e-mailowe.
 
Książki możesz zwrócić również wysyłając paczkę na adres:
Biblioteka Główna AGH, Wypożyczalnia, al. Mickiewicza 30, 30-059 Kraków.
Dołącz do książek informację o swoich danych (imię i nazwisko, nr legitymacji ELS, ELD lub karty bibliotecznej). Zabezpiecz przesyłkę przed zniszczeniem.

Stopka