E-zasoby są dostępne dla każdego użytkownika Biblioteki, którego konto biblioteczne jest aktywne na bieżący rok akademicki.
Dostęp do baz danych jest możliwy z komputerów w sieci uczelnianej AGH. Logowanie nie jest wymagane na wydziałach, które zarejestrowały swoje zakresy IP w Bibliotece Głównej.
Jeśli jesteś pracownikiem, doktorantem lub studentem AGH, masz możliwość dostępu do e-zasobów bibliotecznych poza siecią AGH. Bezpieczny, zdalny dostęp umożliwia system HAN. HAN to serwer typu reverse proxy, który umożliwia zarządzanie dostępem do elektronicznych źródeł informacji. Nie wymaga dodatkowych instalacji i konfiguracji na komputerze użytkownika.
Aby skorzystać z dowolnej bazy, z dostępem ograniczonym do sieci uczelnianej, należy wybrać nazwę bazy z listy znajdującej się na stronie Biblioteki w zakładce e-zasoby alfabetycznie. Możesz także wybrać bazę z listy e-zasoby dziedzinowo lub e-zasoby wg typu.
Każda z baz ma indywidualny link. Po kliknięciu pojawia się okno do logowania, w którym należy podać:
Jeżeli nie pamiętasz, jakich danych dostępowych używasz, przeczytaj informacje o logowaniu się na konto biblioteczne.
Niektóre zasoby mają pewne ograniczenia i dostęp do nich jest możliwy wyłącznie w Bibliotece z wyznaczonych komputerów.
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o aktualnych szkoleniach, nowościach i dostępach testowych do baz danych, zaprenumeruj nasz newsletter BGinfo.
Korzystając z e-zasobów przestrzegaj warunków licencji i praw autorskich.
Zgodnie z umowami licencyjnymi dotyczącymi korzystania z e-zasobów zabronione jest:
Nieprzestrzeganie tych ustaleń może spowodować zablokowanie dostępu zarówno dla użytkowników łamiących te ustalenia, jak i dla całej Uczelni.
Jeśli nie możesz zalogować się do e-zasobów:
Informacji w zakresie korzystania z e-zasobów udzielają pracownicy:
Oddziału Informacji Naukowej +48 12 617 32 15 oin@bg.agh.edu.pl
Problemy techniczne związane z usługą HAN należy zgłaszać do Sekcji Wsparcia Informatycznego:
Jacek Rzepczyński +48 12 617 32 22 jacek.rzepczynski@bg.agh.edu.pl