Częścią każdej pracy naukowej jest wykaz wykorzystanej literatury (bibliografia). Przygotowanie go ułatwia wykorzystanie menedżerów bibliografii.
Dzięki nim:
EndNote to narzędzie firmy Clarivate Analytics. Program pozwala na:
Do EndNote zalogujesz się za pomocą swojego indywidualnego konta w Web of Science. Narzędzie jest dostępne w ramach akademickiej licencji krajowej (wersja online).
Zotero to darmowe narzędzie służące do zarządzania bibliografią. Umożliwia m.in.:
Dlaczego warto używać menedżera bibliografii - Zotero
Jak zainstalować i skonfigurować Zotero?
W stronę Bibliografii 2.0. Menedżer cytowań bibliograficznych Zotero
Mendeley jest programem do zarządzania bibliografią oraz platformą społecznościową dla naukowców. Program umożliwia m.in.:
Podstawowa wersja programu jest bezpłatna.
Citavi jest narzędziem do gromadzenia i organizowania informacji. Aplikacja pozwala na przechowywanie danych bibliograficznych, cytatów, komentarzy, odnośników i plików multimedialnych. Narzędzie składa się z trzech modułów:
Program Citavi:
Darmowa wersja programu pozwala na pracę z projektami Team oraz Solo zawierającymi maksymalnie 100 tytułów.