Deklaracja dostępności Biblioteki Głównej Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie została podzielona na 3 części:
Deklaracja dostępności serwisu, Dostępność informacyjno-komunikacyjna, Dostępność architektoniczna.
Biblioteka Główna AGH zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biblioteki Głównej AGH.
Data publikacji strony internetowej: 2023-10-09
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-10-09
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono dnia: 2023-10-09
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-10-09
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
Termin realizacji
Rozpatrzenie wniosku powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki — nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Jeżeli zapewnienie dostępności, albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, Biblioteka Główna niezwłocznie zawiadomi Wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskaże nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Skargi
W przypadku, gdy Biblioteka Główna nie zapewniła dostępności, Wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON. Termin na wniesienie skargi to 30 dni.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać w następujący sposób:
Zgodnie z art. 6 ust. 3 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Biblioteka Główna AGH zapewnia obsługę użytkownikom z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się poprzez:
Przed głównym wejściem do Biblioteki znajduje się podjazd.
Budynek posiada windę wyposażoną w komunikaty głosowe oraz etykiety w alfabecie Braille’a, dostosowaną do samodzielnego przemieszczania się osób z niepełnosprawnością ruchową. Dojście do windy z holu głównego poprzez przejście służbowe i dla osób ze szczególnymi potrzebami (szczegółowe informacje w Sali Katalogów na parterze).
Drzwi prowadzące do pomieszczeń oznaczone są etykietami w alfabecie Braille’a. Na każdym piętrze znajduje się odpowiednio wyposażona toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. W Czytelni Głównej (I piętro p. 123) znajduje się stanowisko komputerowe ze skanerem i programem pozwalającym na przekształcanie skanowanego tekstu, programem czytającym, a także powiększalnik elektroniczny dla osób słabowidzących.
Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością. Na parking prowadzi wjazd od ulicy Reymonta 7 (Brama Główna). Wjazd na parking ogranicza szlaban, przy którym znajduje się domofon oraz stanowisko obsługi. Istnieje możliwość ubiegania się o kartę otwierającą szlaban lub pomoc pracownika Straży AGH.
Do budynku można wejść z psem asystującym.
Podstawa prawna: