Przejdź do treści Przejdź do stopki
Wydarzenia

Wydarzenia

Zapraszamy na drugą edycję Nocy Bibliotek w BG AGH 21 października 2023 r. (sobota).

W programie:

  • Gra terenowa “Zaginiony rękopis” - gra dla grup zorganizowanych 4-6 osób, godziny: 9.00, 10.30, 12.00, 13.30 (czas gry – max. 60 minut), obowiązują zapisy;
  • Warsztaty sensoryczne prowadzone przez osobę niewidomą z Centrum WOMAI – zagraj w gry sensoryczne, poznaj alfabet Braille’a, zagraj w szachy dla osób niewidomych, przejdź tor przeszkód z białą laską, zapraszamy wszystkich chętnych od 9.00 do 15.00 do holu głównego, nie obowiązują zapisy;
  • Turniej szachowy - zapraszamy wszystkich chętnych od 15.00, obowiązują zapisy;
  • Escape Room Księga Wyjścia 2: Techno-historie - gra dla grup zorganizowanych 4-osobowych, godziny: 18.00, 19.30, 21.00, 22.30 (czas gry – max. 60 minut), obowiązują zapisy;
  • Planszówki sponsorowane przez MUDUKO - zapraszamy wszystkich chętnych od 15.00 do sali nr 3, nie obowiązują zapisy.

Szczegóły i formularze do zapisu na wydarzenia poniżej:

II Turniej Szachowy z okazji Nocy Bibliotek w Bibliotece Głównej AGH

Cel zawodów: popularyzacja szachów w społeczności akademickiej.

Organizator: Fundacja Gens Una Sumus prowadząca Klub Szachowy Dwie Wieże Kraków.

Miejsce i termin: 21.10.2023 r. (sobota), godzina 15:00, Biblioteka Główna Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, al. Mickiewicza 30, 30-059 Kraków.

Udział: W turnieju mogą wziąć udział wszyscy chętni. Obowiązuje system szwajcarski na dystansie 11 rund tempem 3 minut + 2 sekundy na ruch.

Uczestnictwo należy zgłosić przez serwis chessmanager.com do dnia 20.10.2023 r. W przypadku wolnych miejsc przyjmowane będą zapisy w dniu turnieju. Należy zgłosić się na salę gry przed godziną 14:45. Opłata startowa wynosi 25 zł. Opłatę należy uiścić przez serwis chessmanager. Dla studentów AGH udział w turnieju jest bezpłatny.

Nagrody: za zajęcie miejsc 1-5 nagrody finansowe w wysokości: 450, 300, 200, 150, 100 zł; za zajęcie miejsc 1-3 dyplomy, medale oraz Puchar dla zwycięzcy, dodatkowo dla kobiety z najlepszym wynikiem w turnieju przewidziana jest nagroda rzeczowa. Dla najlepszego studenta AGH nagroda finansowa w wysokości 300 zł

Uwagi:

  1. W turnieju obowiązują aktualne przepisy FIDE i PZSzach. Ostateczna interpretacja komunikatu należy do organizatora. Limit uczestników turnieju – 80 osób.
  2. Uczestnicy turnieju ubezpieczają się samodzielnie. Organizator nie zapewnia opieki nad niepełnoletnimi uczestnikami turnieju. Za ich zachowanie odpowiadają opiekunowie.
  3. Każdy uczestnik, zgłaszając udział w turnieju, wyraża zgodę na utrwalanie i publikacje jego wypowiedzi w formie wywiadów oraz wizerunku w formie zdjęć, nagrań filmowych wykorzystywanych przez prasę, telewizję, radio i internet, a także na przetwarzanie danych osobowych i wizerunku. Organizator zastrzega sobie prawo do nieodpłatnego wykorzystywania materiałów audiowizualnych zrealizowanych podczas turnieju, a w szczególności zdjęć, materiałów filmowych, wywiadów i nagrań dźwiękowych przedstawiających uczestników w celach informacyjnych i promocyjnych swoich lub sponsora, w nawiązaniu do relacji z turnieju.
  4. W turnieju mogą brać udział wyłącznie osoby zdrowe.
  5. Podczas turnieju dla uczestników przewidziany jest bufet z poczęstunkiem.
  6. Na czas trwania turnieju będzie zapewniony bezpłatny parking. Wjazd: parking główny AGH, ul. Reymonta 7, hasło: Szachy Noc Bibliotek

logo Dwie Wieże

 


Gra terenowa “Zaginiony rękopis”

liczba graczy: 4-6 osobowa grupa

czas gry: max. 60 minut

dostępne godziny: 9.00, 10.30

zapisy: przez formularz

Pomóż bibliotekarzowi, jak on pomógł Tobie. 

Poprzedniej wiosny Najstarszy Bibliotekarz BG AGH pomógł Wam odnaleźć zagubione strony i uniknąć srogiej kary za zniszczenie materiałów bibliotecznych. Dziś on potrzebuje Waszej pomocy. 

… ale od początku… 
W pewien długi zimowy wieczór, wertując stronice księgi, którą zawsze ma przy sobie trafił na zdanie, które pobudziło jego wyobraźnię... Po wielu bezsennych nocach i długich poszukiwaniach odkrył, iż niechybnie nie kto inny, a właśnie on, jest potomkiem Kopernika. Tego Kopernika.
Ożyły wspomnienia o gwieździstych nocach, długich rozmowach i manuskrypcie... Był rękopis przekazywany w rodzinie z pokolenia na pokolenie, były kartki i zapiski. Pamięta, jak lata temu przywiózł z Torunia rodzinną pamiątkę. Niestety… nie pamięta, gdzie schował drogocenny zwój. 
 
Czy odważysz się ponownie zejść do mrocznego magazynu Biblioteki i pomóc odnaleźć zaginiony skarb? Pamiętaj, że bibliotekarze w swej naturze skrupulatni, pilnując kurzu na książkach, będą zajęci czymś absolutnie innym, dlatego nie zawsze będziesz mógł liczyć na ich pomoc. Zdecyduj się spojrzeć w niebo i przedrzeć przez zakamarki Biblioteki. 
 
Dlatego zbierz przyjaciół — mężnych i obdarzonych mądrością, rozwikłaj zagadki i znajdź drogocenny rękopis.

 


Warsztaty sensoryczne prowadzone przez osobę niewidomą z Centrum WOMAI

godziny: 9.00-15.00

Wzrok pełni niezwykle ważną rolę w postrzeganiu świata. Udział tego zmysłu wynosi ponad 80%, podczas gdy udział innych zmysłów: słuchu, węchu, dotyku i smaku jest o wiele mniejszy. Co by się stało, gdyby zabrakło najważniejszego zmysłu – wzroku? Zapraszamy na warsztaty sensoryczne organizowane przez Centrum WOMAI, podczas których osoba niewidoma przedstawi gry sensoryczne, tyflografiki i książki w alfabecie Braille’a. Będzie okazja, aby dowiedzieć, w jaki sposób poruszać się z białą laską oraz zagrać w specjalne szachy dla osób niewidomych!

 


Escape Room Księga Wyjścia 2: Techno-historie

liczba graczy: 4 osobowa grupa

czas gry: max. 60 minut

dostępne godziny: brak wolnych miejsc

zapisy: przez formularz  

Nadszedł ten dzień. Musisz zwrócić książkę, ale z jakiegoś powodu brakuje w niej stron. Czy zniknęły same? Czy w ogóle tam były? Czy wyrwał je Twój niesforny kolega poczuwszy nagłą potrzebę papieru?
Wstyd się przyznać do zniszczenia książki, ale oto masz możliwość wykorzystać jedyną na sto lat okazję, aby odkupić swe winy.
 
Wiesz jednak, że nie dasz rady samotnie - musisz zebrać drużynę i wziąć udział w wyzwaniu Najstarszego Bibliotekarza, pamiętającego czasy ostatniej zarazy…
 
Waszym zadaniem będzie zejść ze zniszczoną książką do magazynu, pokonać trudności technologiczne, znaleźć brakujące strony i przekonać Opiekuna Zbiorów, aby przywrócił utraconą świetność książce. Wtedy pozostanie Wam już tylko szczęśliwie wydostać się z magazynu i oddać książkę nim wstanie słońce.
 
Upewnij się, że masz w drużynie sprytnego technika-magika, rozsądnego paladyna oraz elokwentnego barda. Tylko razem możecie odkryć tajemnicze podziemia Biblioteki i przeżyć wspaniałą przygodę. 
 
O ile uda Wam się wydostać…

 


Tegoroczną edycję sponsorują:

WOMAI Kraków Centrum Nauki i Zmysłów

Krakowskie centrum WOMAI dzieli się na dwie wystawy:

  • Wystawa "w stronę światła" to kolekcja unikatowych i niezwykłych eksponatów, dzięki którym poznacie otaczający nas świat i prawa nauki nim rządzące. Łączymy edukację z zabawą poprzez mocno interaktywny charakter wystawy. Jeśli chcecie porysować światłem lub zagrać na laserowej harfie to idealne okazja by spróbować!
  • Wystawa ,,w stronę ciemności" jest doświadczeniem zgoła odmiennym. Słyszymy gwar ludzi, harmider, jazgot aut, które musimy zlokalizować, aby bezpiecznie przejść przez ulicę. Nie jesteśmy jednak sami - niewidomy przewodnik towarzyszy nam na każdym etapie podróży.

logo WOMAI

 

Muduko – stawiamy na emocje!

Muduko czerpie z wiedzy i doświadczenia budowanego od 1947 roku, kiedy to powstał ich protoplasta – Krakowskie Zakłady Wyrobów Papierowych. Od ponad 70 lat nieprzerwanej działalności stawiają na świetną jakość, rzetelną dbałość o środowisko i bezkompromisowe bezpieczeństwo produktów. Ich misją jest to, by za każdym razem, gdy zasiadacie do gry zabierać Was w magiczny świat niecodziennych wydarzeń. Sprawiać, by czas spędzony w gronie rodziny lub przyjaciół zawsze wypełniała radość. 

logo Muduko

 

Urania

Toruńskie czasopismo oraz portal internetowy poświęcony astronomii oraz badaniom kosmosu. Czasopismo Urania już od stu lat łączy pasjonatów kosmosu i nauki. Poza działalnością edukacyjną portal organizuje także konkursy opowiadań sci-fi. Wydawane jest przez Polskie Towarzystwo Astronomiczne, którego statutowym celem jest popieranie rozwoju nauk astronomicznych, ich dydaktyki oraz popularyzacji astronomii w społeczeństwie.

logo Urania

Stopka