FAQ w czasie epidemii - Wypożyczanie książek (zbiorów)

Jak wypożyczyć książki? Jak złożyć zamówienie na książki?

Przed przyjściem do Biblioteki należy sprawdzić dostępność książek w katalogu bibliotecznym.

Książki dostępne do wypożyczenia z Magazynu należy zamówić logując się na swoje konto biblioteczne, wybierając miejsce odbioru - „Wypożyczalnia”.

Książki zamówione w ten sposób będą oczekiwać na odbiór przez 10 dni. Książki dostępne w Strefie Wolnego Dostępu należy zamówić telefonicznie (12 617 34 02, pon.-pt. 9.00-14.00)  lub pocztą elektroniczną (udo[at]bg.agh.edu[dot]pl) podając autora i tytuł publikacji oraz swoje imię i nazwisko. Zamówienia należy składać w dniu planowanego odbioru, nie ma możliwości zamawiania książek z wyprzedzeniem. Odbiór książek następuje w Wypożyczalni. Książki ze Strefy Wolnego Dostępu nie podlegają rezerwacji.

Książki dostępne w Bibliotece Pracowniczej (opcja TYLKO dla pracowników AGH) należy zamówić telefonicznie (12 617 34 02, pon.-pt. 9.00-14.00) podając autora i tytuł publikacji. Zamówienia należy składać w dniu planowanego odbioru. Odbiór książek następuje w Wypożyczalni. Istnieje możliwość rezerwacji wypożyczonych tytułów.

Na chwilę obecną nie ma możliwości przeglądania książek ze Strefy Wolnego Dostępu i z Biblioteki Pracowniczej.

Książki zamówione telefonicznie można odebrać tylko w dniu złożenia zamówienia.

Czas oczekiwania na realizację zamówienia to maksymalnie godzina.

Limity wypożyczeń:

  • student – 10 książek;
  • doktorant – 15 książek;
  • pracownik naukowo-dydaktyczny – 25 książek + 5 książek z Biblioteki Pracowniczej,
  • pracownik inny – 10 książek + 5 książek z Biblioteki Pracowniczej.

Jak przedłużyć datę zwrotu książki? Co zrobić jeśli wyczerpał się limit zdalnych prolongat?

W przypadku chęci prolongaty wypożyczonych zbiorów prosimy o zalogowanie się na konto czytelnika w katalogu bibliotecznym  i skorzystanie z opcji zdalnej prolongaty. Limit prolongat został zwiększony do odwołania. Można również zadzwonić do Wypożyczalni (pon.-pt. 9.00-14.00) lub wysłać maila na adres udo[at]bg.agh.edu[dot]pl.

W czasie zamknięcia BG AGH nie były naliczane opłaty za przetrzymanie zbiorów, a daty zwrotu książek przypadające po 1.03.2020 r. były automatycznie przedłużane.

W przypadku książek, których daty zwrotu przypadały przed 1.03.2020 r. opłata jest naliczona jedynie za dni, w których była otwarta BG AGH (czyli do 11.03.2020 r.). W razie chęci prolongaty takich publikacji prosimy o przyniesienie ich do Biblioteki – do wyznaczonego stanowiska w holu. Po uregulowaniu opłaty (gotówką, w kasie Biblioteki, pon.-pt. 9.00-14.00) książki zostaną ponownie wypożyczone czytelnikowi.

Czy można zwrócić książki? Jak i gdzie zwrócić książki?

Jeśli czytelnik chce jedynie zwrócić książki zalecamy korzystanie z wrzutni ustawionej przed wejściem do BG AGH (zasady korzystania ). Można z niej korzystać 7 dni w tygodniu w godzinach 6.00-22.00.

Jeśli czytelnik po zwrocie książek chciałby od razu wypożyczyć inne publikacje, dokonać prolongaty książek lub uzyskać podpis na karcie odejścia prosimy o zwrot książek przy wyznaczonym stanowisku w holu (pon.-pt. 9.00-14.00).